Satışta Analitik Düşünme Ve Finans

2017-10-23
09:30
Birlik Merkezi

Kimler Katılmalı

Satışta yeni trendleri öğrenmek isteyen, yeni stratejiler geliştirmek isteyen kişiler.

Amaç

Bu eğitimde, katılımcıların satış öncesinde, sırasında ve sonrasında karşılaştıkları problemlerin çözümünde analitik düşünme yaklaşımını benimsemeleri ve analitik düşünme tekniklerini kullanarak sağlıklı ve rasyonel kararlar alabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca satış süreçlerinde finansal veri, gösterge ve analizleri etkin biçimde kullanmaları, hesaplamaları ve yorum yapabilmeleri hedeflenmektedir. Eğitimde, gerçek hayat örnekleri üzerinden uygulamalar yapılarak kavramlar perçinleştirilecektir.

Eğitim İçeriği 

  • Analitik düşünme – temel kavramlar
    • Düşünme eylemi
    • Beyin anatomisi (eski beyin, Limbik sistem, neokorteks)
    • Düşünme sistemleri (sistem 1 ve sistem 2)
    • Geometrik zeka ve matematik zeka
    • Müeller-Lyer yanılsaması
    • Zihinsel çifte, zihinsel kısa yollar, zihinsel önyargılar, duygusal önyargılar
    • Oyun teorisi
    • Risk ve belirsizlik
  • Düşünme yaklaşımları
    • Analitik düşünme
    • Eleştirel düşünme
    • Yaratıcı düşünme
    • Yansıtıcı düşünme
  • Satışta analitik düşünme yöntemleri
    • Bütünsel beyin ile düşünme yöntemi
    • Kritik düşünme
    • Mantıksal düşünme
    • Bilimsel düşünme
    • İstatistiksel düşünme
    • Sistemsel düşünme
    • Görsel düşünme
  • Satışta analitik düşünme teknikleri
    • Parçalara ayırma yöntemi
    • Sistem diyagramları
    • Beyaz kağıt yöntemi
    • Yaratıcı düşünme teknikleri
    • Zihin haritalari
    • Karar vermede grid analizi
    • Metaforik yaklaşım
  • Satış modeli
    • Satışta planlama
    • İşletmenin finansal performansına etkileri
    • Kar analizi – başa baş analizi
    • Fiyatlama stratejileri
    • Tahsilat yönetimi
    • Vade yapısı ve alacak yönetimi
    • Vade farkı hesaplama
    • Optimum stok
    • Fiyatlama teknikleri
    • Risk yönetimi
    • Tahmin modelleri
    • Bütçeleme
    • Ekonomik değer analizi
  • Satışta stratejik ve finansal planlama
    • Rekabet analizi
    • Müşteri analizi
    • Pazar potansiyeli
    • Ürün analizi
    • Müşteri segmentasyonu
    • Makro ekonomik analiz
    • Sektör analizi
    • SWOT – PORTER – PEST
    • Bilanço - gelir tablosu - nakit tablosu
    • Net işletme semayesi
    • Finansal oranlar
    • Mali analiz
    • Dupont analizi
    • Analitik düşünme yöntemleriyle destekli karar alma modelleri
    • Uygulamalar

Vaka Çalışmaları

Eğitmen

Sayın Erkin Şahinöz, FED Araştırma Grubu Eski Direktörü ve Ekonomist, Dünya Gazetesi ve Sabah Grubu Yazarı

Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği’nden 1999 yılında mezun olan ekonomist Erkin Şahinöz burslu olarak ABD’de University of Nebraska’da önce MBA yaptı. Daha sonra aynı üniversitede ekonomi üzerine yüksek lisans eğitimini tamamladı.

2000-2002 yılları arasında ABD’nin ulusal danışmanlık şirketi Business Development Center’da bankalardan reel sektöre çok farklı sektör ve iş kollarındaki şirketlere danışmanlık yaptı. Yüksek lisans programı sırasındaki başarıları sonrasında 2002 yılında ABD Merkez Bankası (FED) tarafından ekonomist olarak transfer edildi. FED’e girdiği ilk yıl içinde opsiyonları kullanarak geliştirdiği finansal model ABD finans piyasalarında büyük ilgi topladı. Modelle ilgili yazmış olduğu makaleler Nouriel Roubini tarafından “okunması gereken makaleler” listesine girince terfi aldı ve FED’e Ekonomik Araştırmalar Grubu Direktörü olarak atandı. 2006 yılına kadar Cleveland ve Chicago FED’de para politikaları ve finansal piyasalarla ilgili birçok önemli projenin liderliğini yaptı. Merkez bankalarının faiz değişikliklerini tahmin eden model bugün FED ve ECB başta olmak üzere birçok merkez bankası tarafından yaygın bir şekilde kullanılıyor.

2006 yılında Türkiye’ye döndü ve Yurtiçi Kargo gibi büyük şirketleri bünyesinde bulunduran Arıkanlı Holding’de Strateji Koordinatörlüğü ve İş Geliştirme bölümünü kurdu.  Hem mevcut sektörlerde yeni iş kollarını hem de farklı sektörlerde yeni oluşumları hayata geçirdi.  Satın alma ve birleşme operasyonlarını yönetti.  2007 yıllarının sonlarına doğru da Eczacıbaşı Holding’e Baş ekonomist olarak transfer oldu. 2009 yılında Avusturya’nın en büyük bankası Erste Bank’ın Türkiye Genel Müdürlüğü’ne atandı. Türkiye operasyonlarını sıfırdan kurarak Türkiye’de yatırımı olan yabancı ve yerli kurumsal yatırımcılara yatırım danışmanlığı hizmeti verdi.  Birçok firmanın kurumsal finansman, halka arz süreçlerini yönetti. Borsa İstanbul’a turbo sertifika isimli yeni bir finansal ürün getirdi. 2012 yılında beri de sırasıyla Gedik Yatırım ve Tacirler Yatırım’da Genel Müdür Yardımcılığı görevlerinde bulundu. Ekonomist Şahinöz, birçok ulusal dergi ve gazetede köşe yazarlığı, TV. Kanallarında ekonomi ve piyasa yorumculuğu yapıyor.