Proje Yönetimi Metodolojisi Ve Uygulamaları

2018-02-05
09:30
Birlik Merkezi

Kimler Katılmalı

Her sektörden proje paydaşları, proje yönetimi konusunda bilgi edinmek isteyenler ve profesyonel anlamda proje yönetimini uygulayacak kişiler için bu eğitim uygundur.

Amaç

Proje yönetiminin her alanındaki tekniklerin öğretilmesini ve proje yöneticilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Katılımcılar eğitimin sonunda projelerin tüm aşamalarında (zaman, maliyet, kalite, insan kaynağı, müşteri memnuniyeti, risk, v.b.) yönetim için gerekli tekniklerin planlanma ve kontrol etme yöntemlerini öğrenmiş olacaklardır.

Metodoloji ve uygulama ağırlıklı bu eğitim programında; proje yönetiminin temel süreçlerinin ve uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Eğitimde PMI® (Project Management Institute®) standartları temel alınacaktır.

Öğrenme Amaçları

Bu 14 saatlik klasik sınıf eğitiminde katılımcılar, projelerini başarıyla yönetebilmek için aşağıdaki

konu başlıklarını öğreneceklerdir:

  • Proje Yönetimi Terminolojisi
  • Proje Yönetimi Metodolojisi
  • Proje Yönetimi Süreç Grupları
  • Proje Yönetimi Bilgi Alanları

Öğrenme Çıktıları

Katılımcıların öğrenmesi aşağıdaki yöntemlerle değerlendirilecektir.

  • Proje başlatma kararı vermede kullanılan nicel analiz tekniklerini kullanabilme becerileri ölçülecektir.
  • Bir projeyi planlama – yürütme – kontrol süreçlerine hakimiyeti ölçümlemek amacıyla eğitim esnasında örnek proje çalışmaları yapılacaktır.
  • Proje yönetim planlarının arşivlenmesi yöntemi ile kapanış süreçlerine hakimiyet ölçülecektir.

Eğitim İçeriği 

Konular

  • Proje Yönetimine Girişi
    • Proje Nedir?
    • Proje Yönetimi Nedir?
    • Neden Proje Yönetimi?
    • Proje Yönetimi Başarı Kriterleri
    • Proje Yönetimi Süreç Grupları
  • Projelerde Organizasyon Yapıları
  • Proje Paydaşları
  • Proje Yönetim Ekibi
  • Proje Yöneticisi
    • PMI® Yetkinlik Üçgeni
    • Proje Yöneticisinin Tanımı
  • Proje Başlatma Süreçleri
    • Projeler Nasıl Ortaya Çıkar?
    • Proje Seçim Yöntemleri
    • Proje Başlatma Belgesi Geliştirme
    • Paydaş Belirleme
  • Planlama Süreç Grubu
    • Gereksinimlerin Toplanması
    • Kapsamın Tanımlanması
    • İş Kırılım Yapısının Oluşturulması
    • Aktivitelerin Tanımlanması
    • Aktivitelerin Sıralanması
    • Aktivite Sürelerinin Tahmin Edilmesi
    • Zaman Çizelgesinin Geliştirilmesi
    • Maliyetlerin Tahmin Edilmesi
    • Bütçenin Belirlenmesi
    • Kalite Yönetiminin Planlanması
    • Kaynak Yönetiminin Planlanması
    • Aktivite Kaynaklarının Tahmin Edilmesi
    • İletişim Yönetiminin Planlanması
    • Risklerin Tanımlanması
    • Nitel Risk Analizi Gerçekleştirilmesi
    • Nicel Risk Analizinin Gerçekleştirilmesi
    • Risk Yanıtlarının Planlanması
    • Tedarik Yönetiminin Planlanması
    • Paydaş Katılımının Planlanması
    • Proje Yönetim Planının Geliştirilmesi
  • Yürütme Süreçleri
    • Kalitenin Yönetilmesi
    • Kaynakların Sağlanması
    • Takımın Geliştirilmesi
    • Takımın Yönetilmesi
    • İletişimin Yönetilmesi
    • Risk Yanıtlarının Uygulanması
    • Tedariklerin Yürütülmesi
    • Paydaş Katılımının Yönetilmesi
    • Proje Çalışmalarının Yönlendirilmesi ve Yönetilmesi
    • Proje Bilgi Birikiminin Yönetilmesi
  • İzleme ve Kontrol Süreç Grubu
    • Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrolü
    • Entegre Değişiklik Kontrolünün Gerçekleştirilmesi
    • Kapsamın Onaylanması
    • Kapsamın Kontrolü
    • Zaman Çizelgesinin Kontrolü
    • Maliyetlerin Kontrolü
    • Kazanılmış Değer Analizi
    • Kalitenin Kontrolü
    • Kaynakların Kontrolü
    • İletişimin İzlenmesi
    • Risklerin Kontrolü
    • Tedariklerin Kontrolü
    • Paydaş Katılımının İzlenmesi
  • Kapanış Süreç Grubu

Eğitmen

Sayın Savaş ŞAKAR

Hacettepe Üniversitesi İktisat Bölümü’nü bitirdi. 1992 yılında Dealer’s Association’da idari sekreter olarak çalıştıktan sonra 1995 yılında KOSGEB’in Avrupa Birliği Bilgi ve İşbirliği Hizmetleri Programında(BRE ve BC-NET) danışmanlığa hak kazandı. 1996 yılında Tepe Grubunda Toplam Kalite Yönetimi konusunda çalıştı.

1997 yılında bir danışmanlık firmasında Proje Yönetimi konusunda eğitim ve danışmanlık verdi. MS Project’in Türkiye’deki ilk eğitimlerini verdi. MS Project’i Primavera eğitimleri takip etti.

1998 yılında serbest danışmanlığı tercih etti ve bunun yaklaşık bir yılı Superonline’da IT Projelerinin yönetimine ilişkin proje yönetimi metodolojilerinin çıkarılması ve eğitimlerle geçti. Türkiye’deki ilk Bilişim Projeleri Proje Yönetim Metodolojisini yazdı. Aynı yıl Amerika’da Harvard Üniversitesi’nde Proje Yönetimi eğitimlerine katıldı. 1999 yılında İktisat Bankası Yeni Teknolojiler ve İnternet konusunda çalıştı. İlk Palm Bankacılığı çalışmasını gerçekleştirdi. 2000 yılında Garanti Bankası Elektronik Ticaret Direkötörlüğüne geçti. Aynı görevi 2004 yılı ortasına kadar Garanti Ödeme Sistemlerinde devam ettirdi. 2005 ve 2006 yılında Hedef Alliance Holding’in Farmaloji şirketinin Genel Müdürlüğünü yaptı. 2006 yılının

Haziran ayından, yine aynı yılın sonuna kadar Trend-Tech Technologies firmasında Internet ve Mobil Projeler Koordinatörlüğü görevini sürdürdü. ŞAKAR’ın gerçekleştirdiği bazı projeler; Sanal Kart ve Sanal Kredi Kartı Projesi, Sanal POS Projesi, Güvenli Ödeme Sayfası Projesi, 3D Secure Projesi, Garanti Alışveriş Projesi - Alışveriş Portali - www.garantialisveris.com, DoUWantIt Projesi, Eticaret Web Sitesi Projesi, Bonus Card Online Başvuru Projesi, Farmaloji B2B Platformu Projesi, Eczanelerin sipariş sistemi projesi

Mobil Harita Projesi, Bedava wap sayfası açma projesi - www.wapdunyasi.com, Video Paylaşım Sitesi projesi - www.vidivodo.com

ŞAKAR, halen İstanbul Kurumsal Gelişim bünyesinde Proje Yönetimi Metodolojisi ve Uygulamaları, Bilişim Teknolojilerinde (IT/IS) Proje Yönetimi, Proje Yönetimi Sertifika Programı ve Microsoft Project Kullanarak Başlangıç ve İleri Düzey Proje Yönetimi Uygulamaları, Projelerde Risk Yönetimi konularında eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.

Savaş ŞAKAR, Proje Yönetimi alanındaki eğitimlerinde, üyesi oldugu ABD’deki Project Management Institute® (PMI®) ve İngiltere’deki Association of Project Management’in (APM) geliştirdiği bilgi birikimini, standartlarını ve deneyimini temel almaktadır.

ŞAKAR, şu ana kadar 1.000’den fazla firmadan yaklaşık 7.000 kişiye Proje Yönetimi ve MS Project eğitimleri vermiştir.

ŞAKAR’ın son 2 yıl içerisinde eğitim verdiği finans sektörü firmalardan bazıları; Abank, Akbank, Bank Pozitif, Başak Groupama, Halk Bank, ING Bank, TEB, Yapı ve Kredi Bankası